Dissabte 21 Setembre, 2019 català   |   castellano

El RACC recomana un bon ús del carril esquerre en motiu de l’Operació Sortida de Setmana Santa

Dimarts 30 Març, 2010

Mobilitat i medi ambient | Seguretat viària

Utilitzant els carrils d’autopistes i autovies correctament, els conductors es poden beneficiar d’un estalvi de temps d’arribada a destí d’11 minuts per cada 100 Km
 
El RACC recomana un bon ús del carril esquerre en motiu de l’Operació Sortida de Setmana Santa

  • El cinturó és un dels principals mecanismes de seguretat, i cal que tots els ocupants el portin correctament cordat, també en els seients del darrere
  • Un 23% dels morts en accidents de turisme a Espanya durant la Setmana Santa de l’any passat no portava cordat el cinturó de seguretat

El RACC, entitat líder en l’àmbit de la mobilitat a Espanya amb 1.000.000 socis, seguint amb la seva línia de fomentar una mobilitat segura i sostenible, i de vetllar per la defensa dels interessos dels usuaris, recomana als conductors una sèrie de consells bàsics per afrontar amb èxit la segona fase de l’Operació Sortida de Setmana Santa és a dir arribar al lloc de destí amb el mínim de temps possible i garantir la màxima seguretat per a tots els ocupants en cas d’accident de trànsit.

La Setmana Santa és un dels períodes festius amb més conflictes de l’any pel que fa a circulació de vehicles, ja que en un curt espai de temps es produeixen multitud de desplaçaments amb orígens i destins similars, i realitzats en els mateixos dies i hores. Els majors problemes s’acumulen a les sortides dels grans nuclis urbans, per la qual cosa el RACC aconsella extremar la prudència al volant, planificar el viatge, informar-se (www.infotransit.cat) i evitar les hores de major circulació.

CONSELL 1- PER EVITAR LA CONGESTIÓ

EVITAR EL MAL ÚS DEL CARRIL ESQUERRE EN OPERACIONS SORTIDA

  • L’excessiu ús del carril esquerre en autopistes i autovies no optimitza la capacitat real de la via.
  • Si es fessin servir els carrils d’igual preponderància i regularitat en vies d’alta capacitat –autovies i autopistes-, els conductors es beneficiarien d’un estalvi de temps d’arribada al lloc de destí d’aproximadament 11 minuts per cada 100 Km en el cas d’intensitats totals relativament altes (6.000 vehicles/hora)
  • Una conducció regular amb intensitats de circulació de vehicles altes (6.000 vehicles/hora) -com passa en algunes vies a partir de dijous 1 d’abril, moment àlgid de l’Operació Sortida de Setmana Santa a Catalunya- permetria que sortissin 425 vehicles més per hora.
  • Les maniobres brusques (avançaments slàlom o frenades) provoquen una reducció dràstica de la velocitat de circulació en tots els vehicles, inclòs el del propi vehicle que les realitza.  

CONSELL 2- PER EVITAR LESIONS EN CAS D’ACCIDENT: TENIR CURA DE LA SEGURETAT DELS OCUPANTS DEL VEHICLE

A. ÚS CORRECTE DE SISTEMES DE RETENCIÓ INFANTIL

  • El conductor ha de garantir que els nens i nenes de menys de 1,35 cm d’alçada vagin correctament asseguts amb un sistema de retenció infantil (SRI) d’acord a la seva alçada i pes.
  • És imprescindible llegir atentament el manual d’instruccions de seguretat del SRI, especialment els apartats de seguretat tant del propi vehicle com del sistema de retenció infantil que decideixi utilitzar
  • Pel que fa a sistemes de retenció infantil, és indispensable demanar assessorament al venedor i en el mateix lloc de compra sol·licitar al comprador com es munta la cadireta i quines diferències existissin entre diferents models. El menor ha d’estar present en la compra de la cadireta per verificar si és adequada al seu pes i altura.
  • A Espanya, un menor té un 42% més de probabilitats de morir en un accident de trànsit que la mitjana de la UE20 i més del doble que en països com Suècia i Alemanya.
  • El 2009, les víctimes mortals menors de 14 anys a carretera van ser 33, tot i que aquest grup d’edat és el que presenta un major descens, d’un 23,3%.

B. ÚS DEL CINTURÓ DE SEGURETAT PER PART DELS OCUPANTS I COL·LOCACIÓ CORRECTE A L’INTERIOR DEL VEHICLE

  • El cinturó de seguretat és un dels principals mecanismes de seguretat, i cal que tots els ocupants el portin correctament cordat, també en els seients del darrere.
  •  Seure amb les cames recolzades en el taulell obstrueix l’obertura de l’airbag, amb la qual cosa perd gran part de la seva eficiència i genera lesions de major gravetat en les extremitats inferiors, així com en la columna vertebral.
  • Els conductors adults han de tenir cura sempre que el seu seient estigui ben ancorat, situat a l’alçada correcta, i mantenint una distància mínima respecte l’airbag de com mínim 25 cm, sense col·locar res que pugui dificultar el seu desplegament en cas d’impacte.
  • Un 23% dels morts en accidents de turisme durant la Setmana Santa de l’any passat no portava cordat el cinturó de seguretat

Per a més informació:  www.racc.cat / www.infotransit.cat

RACC
El RACC
, amb un milió de socis, és l’automòbil club més gran d’Espanya, líder en l’àmbit de la mobilitat. Ofereix assistència personal, familiar, mecànica i sanitària urgent i és la primera corredoria d’assegurances d’Espanya en el sector d’autos. El RACC també està present en el sector dels viatges. A través de la seva Fundació, i com a entitat de servei a la societat, es preocupa, mobilitza i crea estats d’opinió per a millorar la mobilitat i la seguretat viària de totes les persones.