Diumenge 17 Novembre, 2019 català   |   castellano

EuroRAP constata que la BV-2041 encapçala el llistat dels trams amb més risc d’accident de Catalunya per tercer any consecutiu

Dijous 18 Desembre, 2014

Mobilitat | Mobilitat i medi ambient

El RACC, juntament amb altres automòbils clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), ha participat novament en l’elaboració de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP. L’estudi ha analitzat per 13a vegada l’accidentalitat a la xarxa viària catalana, amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. EuroRAP és un consorci europeu que relaciona l’accidentalitat (morts i ferits greus) que es dóna en un tram concret amb la seva intensitat mitjana de trànsit diari (IMD). L’estudi persegueix la millora de la seguretat viària en carretera i a Catalunya es publica des del 2002. EuroRAP ha adaptat la metodologia d’anàlisi que han creat els tres països líders en l’estadística de seguretat viària a Europa: Gran Bretanya, Suècia i Holanda. De fet, des del 2002 més de 25 països europeus l’han aplicat per analitzar les seves carreteres, i fins i tot es realitzen estudis als Estats Units i Austràlia amb els mateixos criteris d’EuroRAP. Enguany, EuroRAP ha redefinit el nivell de risc per adaptar-lo a l’objectiu europeu de reducció del 50% la mortalitat per accidentalitat de trànsit per al 2020 i, per tant, redueix a la meitat el barem de les bandes de risc. Aquesta mesura, permet redefinir el nivell de risc d’acord amb els objectius actuals, en comptes de continuar mesurant el risc amb barems definits fa 14 anys.