Dijous 14 Novembre, 2019 català   |   castellano

Més de 380.000 vehicles s’avariaran a Catalunya aquest hivern i necessitaran assistència mecànica

Dimarts 08 Desembre, 2009

Assistència | Serveis

  • El dia 9 de desembre, es preveu que sigui el dia més conflictiu de tot l’hivern, amb 5.700 serveis estimats a tot Catalunya.
  • El fred, la humitat i les baixes temperatures afecten especialment el sistema elèctric, que té un 3% més d’avaries que a l’estiu.

El RACC, l’automòbil club més gran d’Espanya, amb més d’1.100.000 socis, ha estudiat les característiques de l’assistència en carretera durant l’hivern i la incidència de la climatologia adversa (fred, humitat, baixes temperatures) en el tipus d’avaries. Fins la tornada del pont de la Constitució es produiran prop de mig milió de desplaçaments entorn l’àrea d’influència de Barcelona(1) i el RACC estima que demà, dia 9 de desembre, sigui el dia més conflictiu de tot l’hivern, amb una previsió d’uns 5.700 serveis a tot Catalunya.

La Direcció d’Assistència Mecànica i en Viatge del RACC, a partir d’una mostra de quasi un milió d’assistències gestionades durant el 2008, ha realitzat una estimació del comportament del parc de vehicles a Catalunya per aquest hivern, en què es preveu que més de 380.000 vehicles necessitin assistència mecànica, una mitjana d’uns 3.000 vehicles al dia.

A Catalunya, que compta amb un parc de 3.994.241 vehicles(2), es realitzen aproximadament 1.217.000 assistències mecàniques l’any. Un 58% requereixen d’un servei de remolc en grua i un 42% es reparen a la carretera, a diferència d’altres països europeus, com Alemanya, Anglaterra, Holanda o Àustria, on la proporció és d’un 65% dels vehicles reparats in situ.

Les condicions climatològiques de l’hivern fan aflorar problemes mecànics que a l’estiu no es manifesten. El fred, la humitat i les baixes temperatures afecten especialment el sistema elèctric, que pateix un 3% més d’avaries que a l’estiu. La bateria és la principal font de problemes, i està present en el 42% de les avaries.

(1) Font Servei Català de Trànsit
(2) Turismes i motocicletes 2008. Font DGT