Dimarts 19 Novembre, 2019 català   |   castellano

Rècord de trucades d’assistència mecànica al RACC degut a les nevades

Dimarts 09 Març, 2010

Assistència | Serveis

 Entre ahir i avui el servei d’Assistència del Club ha rebut 16.600 trucades telefòniques

 Rècord de trucades d’assistència mecànica al RACC degut a les nevades

El RACC estima que aquesta xifra suposa un 50%  més de trucades que en un dia normal 
La forta nevada va disparar el nombre de persones que requerien assistència mecànica i/o informació

Ahir, el RACC va atendre un total de 10.500 trucades que, afegides a les 6.100 rebudes fins a les 17h del dia d’avui, suposen un total de 16.600 trucades de persones que necessitaven assistència mecànica i/o informació a causa de les dures condicions metereològiques que ahir va patir Catalunya. Aquesta xifra és una de les més altes ateses en la història del RACC i supera en un 50% el número de trucades que es reben en un dia habitual.

En paraules de Daniel Cornudella, director del servei d’assistència del RACC, “molta gent ens va trucar no només per a una assistència mecànica sinó també per demanar-nos informació d’on comprar unes cadenes o a on poder passar la nit, convençuts que no arribarien a casa. Avui, hem gestionat l’atenció a aquells vehicles que havien patit algun accident i aquells que han tingut algun problema mecànic”.

Les condicions climatològiques de l’hivern fan aflorar problemes mecànics que a l’estiu no es manifesten. El fred, la humitat i les baixes temperatures afecten especialment el sistema elèctric, que pateix un 3% més d’avaries que a l’estiu. La bateria és la principal font de problemes, i està present en el 42% de les avaries.

Freqüència i localització a l’hivern

A Catalunya, el volum d’assistències durant els mesos d’hivern és de més de 380.000 serveis (desembre, gener, febrer i març). 

 El mes de desembre és quan es realitzen més serveis d’assistència de tot l’hivern, unes 110.000 assistències a Catalunya. 

 El dilluns és el dia de la setmana que es sol·liciten més assistències amb el 20% del total de la setmana. La majoria es concentren entre les 8 i les 11 del matí (30%) i les 16,30h i les 18,30h.

El 69% de les assistències es produeixen en trajectes urbans i el 31% a la carretera.

Recomanacions

Per contractar un servei d’assistència:

Contractar l’assistència amb una empresa que cobreixi també l’assistència a la persona, independentment del vehicle amb què circuli.
És millor contractar una assistència que disposi de flota equipada per resoldre l’avaria en el mateix lloc de l’incident i així poder continuar el viatge. 
Informar-se si l’àmbit territorial de la cobertura és des del quilòmetre 0 i quins països inclou.
Confirmar si existeixen limitacions econòmiques o de quilometratge per remolcar el vehicle fins el taller triat.
Verificar el tipus de vehicles que queden coberts, turismes, motocicletes, ciclomotors, remolcs, caravanes, etc…
Revisar si es cobreixen incidents com punxades, problemes amb la bateria, proveïment de combustible o l’extracció del vehicle en el cas de trobar-se fora de la carretera.
Pel fet de tractar-se d’un servei d’urgència, és important informar-se si l’empresa contractada ofereix assistència 24 hores.

En cas d’avaria a la carretera:

A banda de tenir contractada una assistència a la carretera, realitzar una revisió l’any, especialment abans d’iniciar un viatge de llarg recorregut
Comprovar que es porten al vehicle tots els elements de seguretat obligatoris en cas d’avaria: armilla de seguretat, triangles de senyalització, caixa d’eines i llums de recanvi. Així com una llanterna i guants.
Durant el viatge, parar atenció a qualsevol indicació del quadre d’instruments que adverteixi sobre problemes mecànics. 
En cas d’avaria, abans de sol·licitar ajuda, estacionar el vehicle en un indret segur per la circulació, posar-se l’armilla de seguretat i col·locar els triangles de senyalització a una distància de 50 metres del vehicle.

Per preparar un viatge a l’hivern:

Abans d’iniciar el viatge, cal informar-se sobre l’estat de les carreteres i la predicció meteorològica. En cas de que les condicions meteorològiques siguin molt desfavorables, s’ha d’evitar agafar el vehicle en la mesura que sigui possible. Més informació a http://www.infotransit.cat/
El bon estat dels pneumàtics és essencial per conduir amb seguretat en qualsevol situació. Tot i que el mínim legal diu que la profunditat del dibuix ha de ser  de 1,6 mm, per a una millor seguretat i adherència el més recomanable és que la profunditat del dibuix sigui de com a mínim 3 mm. Cal comprovar-ne periòdicament la pressió, que ha de ser la que recomana el fabricant. 
També és important garantir que el sistema d’enllumenat, els vidres i l’eixugaparabrises estan en perfectes condicions per tal de tenir una bona visibilitat. S’ha de revisar el sistema de frens, el sistema de refrigeració i el nivell de líquid anticongelant. 
El dipòsit de benzina ha d’estar ple per garantir que es pugui utilitzar la calefacció en el cas que el vehicle quedi immobilitzat. El dipòsit ple també permet augmentar l’adherència a l’eix del darrera i millorar així la direccionabilitat i la conducció del vehicle. 
Cal col·locar les cadenes únicament quan hi ha neu a la carretera, mai en asfalt sec. Un cop les portem posades, cal circular amb precaució i a una velocitat que no  hauria de superar els 40 km/h. Les cadenes s’han de treure tan bon punt s’abandoni el tram de carretera nevat. És recomanable provar les cadenes per la neu abans d’arribar a necessitar-les per assegurar-se que s’adapten a la mida dels pneumàtics i que són senzilles de  muntar.

El RACC, 1.000.00 socis
El RACC, amb 1.000.000 socis és l’automòbil club més gran d’Espanya, realitza més de 950.000 serveis l’any d’assistència mecànica, personal i medicalitzada urgent i compta amb una cartera d’assegurances d’auto/moto de 380.000 pòlisses. El RACC factura 475 milions d’euros amb el seu grup d’empreses de serveis i té una xarxa de 227 punts d’atenció a tot Espanya. Com a entitat al servei de la societat, impulsa la mobilitat sostenible, la seguretat viària i el medi ambient i promou l’esport del motor amb la organització de tres proves pels mundials: F1, Motociclisme i Ral·lis i el suport a l’esport base.