Dimecres 06 desembre, 2023 català   |   castellano

Un 57% dels europeus utilitza el cotxe de lloguer en les seves vacances a l’estranger

Dimecres 05 agost, 2009

Assistència | Serveis

·         Cal comprovar-ne el bon estat i les condicions del contracte de lloguer i de l’assegurança, ja que aquesta informació pot ser confosa

 

El RACC, l’Automòbil Club més gran d’Espanya amb més d’1.100.000 socis, participa en l’estudi europeu EuroTest que analitza el funcionament dels serveis de lloguer de vehicles als principals nuclis d’estiueig europeus.  Arran de l’estudi, el RACC dóna una sèrie de recomanacions viatgers que vulguin llogar un cotxe en les seves vacances, una pràctica que el 57% dels europeus realitza quan viatgen a l’estranger. En destaquen la importància de comprovar el bon estat del vehicle, de resoldre tots els dubtes sobre el contracte i l’assegurança i de disposar dels elements bàsics de seguretat.

 

RECOMANACIONS PER LLOGAR UN COTXE

L’estudi analitza el funcionament dels serveis de lloguer de vehicles als principals nuclis d’estiueig de Grècia, Itàlia, Malta, Portugal, Espanya, Croàcia i Turquia. El RACC n’extreu les següents recomanacions per llogar un cotxe amb les màximes garanties de seguretat i de qualitat:

 

  • Analitzar amb detall l’oferta de lloguer, comparar preus i buscar les despeses afegides i que afectin al quilometratge, conductors addicionals, conductors menors de 25 anys, accessoris de seguretat infantil, etc. Els preus del lloguer presenten importants diferències entre agències i és possible estalviar diners comparant diverses oficines en una mateixa destinació.
  • Llegir la lletra petita dels contractes, especialment pel que fa referència a l’assegurança.
  • Comprovar quines cobertures ofereix l’assegurança, que obligatòriament ha d’incloure els danys a tercers i que es pot ampliar amb la cobertura de danys al vehicle (preferiblement sense franquícia), la cobertura legal en cas d’accident o la cobertura en cas de robatori.
  • Tenir contractada addicionalment una assegurança de viatge, que cobreixi danys per un import de fins a 500.000 euros a tot el món, o una assegurança internacional.
  • Disposar d’una còpia del contracte de lloguer i del document que acrediti el pagament o dipòsit efectuat. Cal comprovar sempre la factura i mai s’ha de signar cap document en blanc.
  • Comprovar si existeixen restriccions per edats o per l’antiguitat del carnet.
  • Demanar què cal fer en cas d’avaria, accident o robatori. Disposar d’un telèfon de contacte en cas d’emergència.
  • Abans d’emportar-se el cotxe, comprovar que no tingui cap desperfecte. En el moment de retornar-lo, demanar que l’empresa confirmi per escrit que el vehicle s’ha retornat sense danys i correctament proveït.
  • Demanar un canvi de vehicle si no es considera segur mecànicament.
  • Verificar que el vehicle disposa dels elements bàsics de seguretat com els triangles d’emergència, l’armilla de seguretat, els cinturons en bon estat o l’airbag del conductor o acompanyant.
  • No viatjar mai en un vehicle que no disposi del sistema de retenció infantil adequat. Cal recordar que a tots els països de la UE està penat el fet de no portar als nens correctament subjectes.
  • En el cas de llogar un tot terreny, validar que la direcció i els frens funcionen correctament.
  • Aclarir la política de proveïment. Comprovar amb quin nivell de combustible es lliura el vehicle i acordar com s’ha de retornar.

 

METODOLOGIA I CONCLUSIONS DE L’ESTUDI

L’estudi ha analitzat 60 casos pràctics de lloguer de vehicles als principals nuclis turístics de 7 països europeus, durant el mes de juliol del 2008. Els cotxes es van llogar in situ per una durada d’un dia i una ocupació de 4 persones, 3 adults i un nen de 6 anys. La tria d’agències es va realitzar a través d’una mostra representativa de grans empreses que operen a diversos països, cadenes regionals i proveïdors locals.

 

L’avaluació de les agències de lloguer ha tingut en compte la qualitat del servei a l’usuari, els procediments de lloguer (formalització del contracte i de l’assegurança) i els aspectes mecànics i de seguretat dels vehicles, d’acord amb la normativa europea.

 

L’estudi posa de relleu que un 80% de les agències de lloguer aproven el test de qualitat i lloguen vehicles en bon estat. El servei d’atenció al client és ben puntuat pel que fa l’amabilitat i el domini d’idiomes del personal. Un dels aspectes a millorar, no obstant, és la informació sobre els procediments de lloguer i de l’assegurança, que sovint és insuficient o confosa. També cal millorar la disponibilitat i qualitat dels elements bàsics de seguretat com els triangles d’emergència, l’armilla, els cinturons, els airbags o els sistemes de retenció infantil.