Dijous 14 Novembre, 2019 català   |   castellano

La N-II entre Malgrat i Caldes, el tram amb més accidents per quilòmetre a la província de Girona

Dimarts 22 Octubre, 2013

Mobilitat i medi ambient | Seguretat viària

Seguint la línia de fomentar una mobilitat segura, el RACC, l’automòbil club més gran d’Espanya, ha analitzat l’evolució del risc d’accidentalitat a les carreteres gironines els últims set anys. Les dades utilitzades provenen de l’estudi EuroRAP, en el qual el RACC participa des de fa deu anys.
EuroRAP és un consorci europeu que relaciona l’accidentalitat que es dóna en un tram concret de carretera amb la seva intensitat mitjana de trànsit diari (IMD). L’objectiu és detectar els trams amb major risc d’accidentalitat (morts i ferits greus) i fer-ne un seguiment. Per dur-ho a terme, s’ha adaptat la metodologia dels tres països líders en l’estadística de seguretat viària a Europa (Gran Bretanya, Suècia i Holanda). Des del 2002, els criteris EuroRAP s’han aplicat en més de 25 països europeus, a més d’Estats Units i Austràlia.